Totální VÝPRODEJ ZDE!   |   Férová cena   |   Výhodná doprava   |   7 500+ výdejních míst po celé ČR

Postup při vrácení zboží a reklamaci

 

Případ reklamace, či vrácení zboží je vhodné založit elektronicky přímo zákazníkem.

Tuto možnost zajišťuje služba Retino. Pro snadné zadání požadavku na reklamaci, nebo vrácení, je nutné znát pouze e-mail, který jste při objednávání použili (ideálně však i číslo objednávky).

Zákazník může pro zásilku povolených rozměrů a hmotnosti objednat dopravu do uni-maxu z pohodlí domova, či jej předá na odběrné místo přepravce. Retino klientovi vygeneruje přepravní štítek, který si lze vytisknout a na balíček s vraceným zbožím nalepit. Je nutné dbát na velikost i hmotnost, kterou je schopen přepravce převzít a doručit. Přesnou specifikaci uvidíte po výběru konkrétní přepravy, ještě před potvrzením objednání dopravy.

Zákazník má přehled o celkovém procesu reklamace. Je možná velmi rychlá komunikace zákazník - prodejce a proces vyřízení tím značně urychlíme.

Potřebujete vrátit, nebo reklamovat zakoupené zboží? Klikněte na tlačítko:

 

Do 14 dnů má spotřebitel také právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu (za příplatek 99 Kč při objednávání zboží je možné lhůtu pro vrácení prodloužit na 30 dní). Tato lhůta končí uplynutím 14/30 dnů ode dne, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží, nebo

  • poslední kus zboží, pokud objednáte v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
  • poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
  • první dodávku zboží, pokud je ve smlouvě dohodnuta pravidelná dodávka zboží po dohodnutou dobu.

Spotřebitel nenese žádné náklady za přijetí vráceného zboží (při odstoupení od smlouvy) zpět na sklad. Jediným nákladem je přepravné za odeslání zboží od zákazníka na adresu prodávajícího, případně na sběrné místo vybrané prostřednictvím služby Retino. Obvyklá lhůta pro vrácení peněz za vrácené zboží je 14 dní od Vašeho odstoupení od smlouvy.

Výpis článků

Práva kupujícího a další užitečné postupy a kontakty

Primárně doporučujeme zadání reklamace, nebo požadavku na odstoupení od smlouvy (vrácení zboží) elektronicky prostřednictvím služby RETINO. Velmi pravděpodobně tím docílíte urychlení celého procesu a ušetříte tím i Váš čas - zadání reklamace je prostřednictvím Retina velmi intuitivní, vč. možnosti objednat dopravu pro reklamované, nebo vracené zboží. Současně máte přehled o průběhu vyřizování reklamace. Není to však Vaše povinnost a lze postupovat i jinými cestami, o kterých se dočtete v kapitolách níže.

S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je místem uplatnění reklamace (práv z vadného plnění) provozovna prodávajícího na adrese Hlavní 29 (hala č. 3 uni-max), 277 45 Úžice, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží.

Je-li k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.

Ke zboží doporučujeme přiložit vyplněný reklamační formulář, ke stažení zde. S vyplněným formulářem reálně urychlíte vyřízení Vaší reklamace.

Kupující ve vlastním zájmu zajistí, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého zboží a označí zásilku příslušnými symboly. Servisní středisko naší společnosti po řádném vyřízení reklamace vyzve kupujícího k převzetí opraveného zboží. Zboží na reklamaci posílejte - pokud možno - v původním obalu. Dopravce neručí za špatně (nevhodně či nedostatečně) zabalené zásilky reklamovaného zboží. POZOR - při nevhodně či nedostatečně zabaleném reklamovaném zboží nelze uznat práva z vadného plnění, pokud je zjištěno mechanické poškození zboží při přepravě.

Doporučujeme:

  • doložit doklad o vlastnictví zboží (faktura, účtenka – pokud možno kopie), nebo uvést jeho variabilní symbol
  • záruční / reklamační list (byl-li při nákupu vystaven / přiložen)
  • co nejvýstižnějším způsobem popsat závadu, její projevy, případně četnost výskytu

Adresu pro vyřízení reklamací naleznete zde.

V případě jakýchkoli nejasností o postupu při reklamaci, doporučujeme detaily konzultovat s našimi pracovníky na tel.: +420 266 190 190, případně prostřednictvím e-mailu: reklamace@uni-max.cz.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty uvedené v předchozí větě může kupující od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Po ukončení reklamačního řízení kupujícího informujeme prioritně telefonicky, v případě opakované nedostupnosti e-mailem, příp. dopisem. Kupující je seznámen s průběhem reklamačního řízení, jeho výsledkem a zároveň se s kupujícím domlouváme na předání, případně expedici reklamovaného zboží. Kupujícímu bude zboží expedováno nejdříve po jeho souhlasu, abychom se vyhnuli případné nedostupnosti kupujícího na místě určení a s tím spojeným komplikacím.

Při každé reklamaci je prodávající povinen vydat spotřebiteli potvrzení o tom, kdy kupující právo z vad zboží uplatnil, co bylo obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požadoval a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace; tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Uvedené potvrzení prodávající vystaví spotřebiteli neprodleně po přijetí reklamace, v případě komplikovanějších závad, které vyžadují komplexní technickou revizi může být potvrzení vyhotoveno do 3 pracovních dnů.

U zboží vyžadující posudek autorizovaného servisu pak potvrzení kupující získá neprodleně poté, co jej autorizovaný servis vyhotoví.

Výměna nebo vrácení zboží je možné pouze v případě vrácení v nepoškozeném stavu, pokud možno v původním obalu a s veškerým příslušenstvím.

Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

Ovládací prvky výpisu

1 položek celkem